czwartek, 12 lutego 2015

Hiszpanka na progu domu 2

       Hiszpanka na progu domu 2
           olej na płótnie, 100x70 cm


                   Jeśli nie ja, to kto?

                I. Jeśli nie ja, to kto
                   Będzie tym wybranym,
                   Jedynym, upodobanym,
                   Wyjętym z dawnych ram,
                   Zza granic, krat i bram,
                   Zeszytów słów przebrzmiałych,
                   Obrazów wypłowiałych?
                   Z szarych popiołów - diament,
                   Wśród nocy jak atrament,
                   Gdy niebo nagie jak szkło.
                   Jeśli nie ja , to kto?












                 II. Jeśli nie ja, to kto
                     Będzie mistrzem, maestro,
                     Stojącym nad orkiestrą,
                     Princessą, primadonną,
                     Cud - woltyżerką konną,
                     Obłokiem salta nad sceną,
                     Mgłą nad cyrkowa areną?
                     Możesz podziwiać mą stopę,
                     Zwinną jak cień antylopę,
                     Co w biegu kopyt ma sto.
                     Jeśli nie ja, to kto?







                  III. Jeśli nie ja, to kto
                        Nastroi melodię pereł,
                        By słowa były szczere,
                        Przejrzyste jak kryształy
                        Strącane z wielkiej skały
                        W stos szlachetnych kamieni,
                        Gdzie blask srebrzysty się mieni
                        I struną doskonałości
                        Szpik oddziela od kości,
                        W ziemię wdeptuje zło?
                        Jeśli nie ja, to kto?












                  Ref.: Naucz mnie, naucz
                          Słów prawdziwych,
                          Prowadź mnie, prowadź
                          Drogą żywych,
                          Ukryj mnie , ukryj
                          W dobrym świecie,
                          Ja zakwitnę pięknym kwieciem.
                                                                            
                                                                             Barbara Gulbinowicz
                                                                                (wszelkie prawa zastrzeżone)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz